zondag 22 december 2013

Oefenen

Kira en ik zijn druk aan het oefenen met het pannetje. Kira heeft er veel lol in. Het is wel moeilijk voor haar. Ze moet dus blijven zitten terwijl ik naar het pannetje loop en er iets lekkers in gooi. Pas als ik weer bij haar terug ben en het commando "vooruit, zoek"  geef, mag ze gaan lopen. Ik zie haar soms echt kijken met een blik van, wat een onzin mens, snap je niet dat het veel sneller gaat, als ik gewoon met je mee mag lopen. Ze probeert mij dat ook duidelijk te maken, door een paar keer inderdaad direct achter mij aan te lopen als ik naar het pannetje loop. Helaas, als ze dat doet, keer ik om en zet haar weer op haar plek. "Dom mens" , zie ik haar denken. Maar ze doet het toch maar! Het is toch eigenlijk verbazingwekkend wat honden voor ons mensen willen doen. Na een paar keer besluit ik het iets moeilijker te maken en zet het pannetje wat verder weg en om een bochtje. Nu wordt het dus echt zoeken. Ze vindt het natuurlijk direct, want ze is slim genoeg. Na een paar keer houden we weer op. Beter een paar keer per dag even dan één keer per dag heel lang.