donderdag 25 april 2013

De aankomst

En toen ging het koppie van Chloë de lucht in. Ik kon aan haar zien dat Jan in aantocht was. Ze hoort hem al van ver aankomen. En ja hoor, daar draait de auto de oprit op. Heerlijk, de meivakantie begint en nog veel leuker, Jan heeft onze nieuwe gast bij zich. Ik ben reuze benieuwd. Heb al veel over hem gehoord.
Voordat ik aan opvang begon was ik wel een beetje ongerust over onze eigen roedel. Wat zou dit voor effect op hen hebben? Maar dat valt echt alles mee. Ze accepteren iedere nieuwe aanwinst en vinden het ook weer prima als de gast vertrekt. Vooral dat laatste was voor mij reden van zorg. Sara is toch een echte roedelhond en ik was een beetje bang dat ze van slag zou zijn als een hondje weer zou vertrekken. Maar onze honden zijn wijzer dan wij denken. Zo verdrietig Sara was na het overlijden van Mira, zo rustig is ze als er een hondje vertrekt. Ze weet heel goed dat het voor het hondje een nieuw begin is. Deze gasten zijn welkom in het roedel maar het is ook prima als zij naar hun eigen nieuwe roedel gaan. Maar dankzij het roedel leren ze veel. Zo heeft Pitingo geleerd dat katten best oké zijn, en Chimo dat een bench helemaal niet eng hoeft te zijn. Ik ben benieuwd wat Sauce gaat leren hier.
Ik loop naar de deur en spreek Sam even goed aan. Ja, die moet wel altijd even van mij horen dat de nieuwe gast welkom is. Als ik dat niet doe, kan je er vergif op innemen dat hij het hondje zal aanvallen. Maar als ik hem vertel dat dit hondje hier welkom is, gaat het prima.
Sauce heeft de hele weg rustig achterin gezeten, vertelt Jan. Hij is blij als hij uit de auto mag en gaat direct op onderzoek uit, de tuin in. Sara en Luna duiken op hem af. Leuk een nieuwe gast! Sam doet lief, tja, hij weet nu dat deze hond welkom is. Ze ruiken allemaal wat aan elkaar en maken kennis. Sauce vindt het allemaal prima. Hij is de ren aan het inspecteren. Overal even een vlaggetje zetten. Iedere paal en struik moet eraan geloven. Dan gaat hij binnen kijken. Al snel heeft hij de waterbak gevonden. Buiten is toch leuker en met dat mooie weer, snappen wij dat zeker! Dus er wordt buiten koffie gedronken. Al snel wil Sara spelen met Sauce en jawel, hij speelt een beetje terug. Maar daarna gaat hij weer verder met de inspectie. Hij probeert een hol te maken in de klimop, ligt niet echt lekker. Dan maar gewoon even tegen de muur aanploffen. Even uitrusten. Maar lang duurt het niet, hij heeft nog geen rust. Logisch er is zoveel nieuws dat zijn aandacht trekt. Lekker even kroelen met het nieuwe vrouwtje, heerlijk. Daar gaat hij voor op zijn rug liggen. "Toe maar, lekker op mijn buikje kriebelen!!!!!"
Hé.... waar gaat de nieuwe baas naartoe? Sauce volgt hem tot het hekje, dat wordt voor zijn neus dichtgedaan en de baas gaat ervandoor... Gelukkig niet voor lang, hij ging alleen even het vlees pakken. Jummie, dat gaat erin als.... vers vlees! Nadat hij heeft gegeten doet hij weer even een rondje binnen. Hij tilt zijn poot op tegen de deur.....Oei, dat vindt het nieuwe vrouwtje niet zo leuk, wat een herrie kan die maken zeg. "Rustig maar hoor, wist ik veel dat je binnen niet mag pissen. Pfffff.... en dan maakt ze het nog schoon ook met van die vieze stinkgloor. Tja, daar is mijn luchtje niet meer doorheen te ruiken natuurlijk. Nou ja, voorlopig maar buiten plassen dan."
En buiten liggen ook allemaal lekkere botten, daar weet meneer ook wel raad mee.
Ja, de eerste kennismaking is prima verlopen. Hier kan Sauce wel wennen voorlopig. Maar het mooiste zou natuurlijk zijn, dat hij zijn eigen echte baasje en/of vrouwtje krijgt, met zijn eigen huis en eigen mandje.......