woensdag 9 januari 2013

De knappe kapper kapt de kleine kanjer....


Vandaag was het weer zo ver. Sam moest naar de kapper. Het was echt weer tijd. Grote krullenbol met klitten, tja daar wordt zelfs Sam zelf niet vrolijk van. Dus vanmorgen om 08.00 uur afgeleverd bij de trimsalon. En hoewel hij het helemaal niet erg vindt, vindt hij het toch niet echt leuk als ik weer zonder hem vertrek. (Gelukkig maar, ik zou het ook niet leuk vinden als hij zoiets had van ...  mazzel, blij dat ik van je af ben!) Dus ik even naar een afspraak en daarna naar huis. In eerste instantie waren Chloe, Sara en Luna blij dat ik weer thuis was. Maar na een poosje stond Luna midden in de kamer ineens te janken. Dus ik een beetje geirriteerd zeggen dat ze moet ophouden. Ging ze op haar plaats liggen maar na 10 minuten weer midden in de kamer en janken. Ik dacht wat is er toch met die hond.... Helemaal niks door (beetje dom, ik weet het). Dus ik kijken of er iets met haar aan de hand is. Nee, niks te zien. Dus ik haar even naar buiten gelaten, misschien moet ze plassen? Ja hoor, even plasje gedaan en weer naar binnen. Ik weer achter mijn laptop aan het werk. Maar na een paar minuten, midden in de kamer en janken. Ik keek het eens even aan en inees drong het tot mij door. Ze leek ineens op Sara die na de dood van Mira ook dit gedrag vertoonde. En toen wist ik het. Ze miste Sam..... Is dat niet schattig. Gelukkig kon ik Sam toen alweer bijna ophalen.
Bij de trimster aangekomen zag ik sam door het raam al lekker door de ruimte banjeren. Hij had het prima naar zijn zin. Toen ik binnenkwam reageerde hij erg blij en kwam trots aanlopen met zijn kluifje dat hij had bewaard tot ik er was. Nu pas ging die schavuit het lekker opeten. Tja, dat zijn toch van die leuke momenten! "Oh, ja", zei de trimster, "nou lust je het ineens wel hè?". Maar al met al, was hij toch weer superbraaf geweest volgens de trimster. Nageltjes weer geknipt, tandjes schoongemaakt en getrimt dus. En dan is het knuffelgehalte weer zo lekker hoog. Hij ruikt dan ook zo lekker.
Eenmaal weer thuis, gingen de dames uit hun dak. Mmmmm, zo erg is het niet eens als ik even weg ben geweest. Sam werd helemaal dood geknuffeld. Hij werd er zelf een beetje naar van en na een paar minuten kregen de dames dan ook een flinke snauw.
Maar wat een knappe vent is het weer.

Krullenbol
 

Kleine kanjer

Luna is blij dat haar vriendje weer thuis is.