maandag 10 juni 2019

Wat een kanjertje

De eerste nacht is eigenlijk heel goed gegaan. Luna heeft lekker bij mijn voeten op de bank geslapen. Ik heb wat minder goed geslapen, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag is Luna op ontdekkingstocht geweest. Ze heeft de speelgoedmand ontdekt en vond dat geweldig. Ze dook er met haar kleine koppie in om er vervolgens trots met een hertengewei weer uit te komen. Even knagen op het gewei en dan weer opnieuw de speelgoedmand in. Nu had ze een bal gevonden, ook leuk! Dit spelletje herhaalde ze verschillende keren en iedere keer had ze een nieuwe schat uit de schatkist te pakken. We genoten van dit schouwspel en de andere hondjes lieten haar heerlijk ontdekken zonder te storen.
Daarna gingen we even naar buiten, want de tuin moest natuurlijk ook goed ontdekt worden. Alle heuvels werden geïnspecteerd en het schuurtje waarvan de deur op een kier stond moest ook even besnuffeld worden. Grace was op haar eigen manier geïnteresseerd in Luna en besnuffelde haar. Luna liet het rustig toe, ze snapt de hondentaal!







Inmiddels snapt ze ook dat ze in de tuin een plasje mag doen. Met de andere honden ging het ook steeds beter. Luna is een stoere meid, die zichzelf goed kan redden. Ze is voor de duvel niet bang. Ze ging zelfs spelen met Romy en Grace. Ja, zelf uitdagen tot spel bedoel ik. Het is me een portretje, geweldig! Ze loopt rond hier alsof ze nooit anders geweld is!
Als ze een beetje gewend is, laten we haar eten. Ze vindt vers vlees nog een beetje raar, maar eet toch met smaak haar bak leeg. Dan weer even rusten op de bank, het is ook zoveel tegelijk.


De tweede nacht blijf ik ook even beneden slapen, gewoon omdat het allemaal toch nog erg nieuw is. Omdat het wat warmer is dan gisterennacht springt ze na een minuut of tien bij me te hebben gelegen, van de bank af. Ze ligt naast de bank op de grond te slapen. 's Morgens voel ik een nat neusje tegen mijn gezicht en heel voorzichtig kruipt ze weer bij me op de bank. Ik lig stil en geniet. Haar koppie vlakbij mijn hoofd. We hebben de juiste keuze gemaakt, Luna past in onze roedel. Sterker nog, Luna hoort in onze roedel! Het is ook een slim meisje, ik denk dat ze ver gaat komen met een beetje training. Misschien wordt het een mooi coachmaatje bij Wijze Wolf, dat zou fijn zijn. Maar eerst gaan we aarden, in dit huis, in deze roedel, in ons gezin. Welkom lieve Luna!