vrijdag 21 juni 2019

Nog zoveel plannen

...je zou nog mee naar de Farm & Countryfair in Aalten dit weekend
...er staan nog twee fotoshoots gepland in juni en juli
...we zouden deze vakantie samen de Walk of Wisdom aflopen
...er was nog zoveel dat ik met jou wilde doen

Lief meisje het ging al een poosje niet zo goed meer. Het begon met rare epileptische aanvallen. Er volgden onderzoeken maar daar werden we niet echt wijzer van. Medicatie sloeg niet erg goed aan. En toen.... ik zag direct dat er iets niet goed was die morgen, ik zag het in je oogjes... Snel reden we naar de dierenarts, een hersenbloeding, misschien toch een tumor in het koppie, dat zou ook de aanvallen verklaren... Er was eigenlijk nog maar één ding dat we voor jou konden doen. Een einde maken aan het lijden en jou je rust gunnen....
We moesten je laten gaan.....
Bij mij op schoot werd je rustig, je lichaam ontspande zich en je viel lekker in slaap....
Ik hoop dat Sara daar op je wacht, daar aan de andere kant van de regenboogbrug...
Ik hoop dat er een plek is voor prachtige zielen zoals die van jou en Sara en zoveel andere lieve hondjes.

Lief meisje, wat heb jij mij veel gebracht. Yvonne zei al dat je bijzonder was en ze had gelijk. Je was geweldig met puppies en kinderen. Een lieve peettante voor de kindertjes van Sara en Wyakin. Een geweldige therapiehond voor de mensenkinderen die het nodig hadden. Waar je bij volwassenen op een doldwaze labradorachtige manier tegen ze opsprong, zo voorzichtig was je juist bij kinderen. Het terughoudende karakter van de Saarloos was jou onbekend. Je was gek op mensen en in het bijzonder op de kleine versie daarvan, kinderen. En hoewel je misschien niet de mooiste Saarloos van het land was, stond je wel altijd prachtig op de foto. Een lieve, zachte, mooie, blik, die strak de camera in keek als dat nodig was. We kregen verzoekjes van verschillende fotografen en jij vond het iedere keer weer leuk om te poseren. De modellen waren allemaal stapelgek op jou en vonden het heerlijk om samen met jou op de foto te gaan. Je mocht zelfs schitteren op het witte doek. Een klein bijrolletje in de afstudeerfilm Dubbel D. De cast was direct verliefd geworden op jou!

Lief meisje het ging al een poosje niet zo goed meer. Maar we hadden nog zoveel plannen. Wat had ik nog graag de Walk of Wisdom met je afgelopen. Wat was het geweldig om samen met jou door de bossen te struinen en 's avonds samen het kleine tentje in te duiken. Ik had dat nog zo graag samen willen doen. Maar ik moest je laten gaan.
Lief meisje, het ga je goed, de band die wij hadden was zo  intens, ik zal je nooit vergeten! Run free lieve Daentje, run free met Sara en alle andere vriendjes.....