zondag 8 mei 2016

Animal Event

Hoewel het zaterdag is, ga ik vandaag niet terug naar bed als ik om 7 uur de hondjes heb gedaan. Meestal kruip ik in het weekend nog even op het logeerbed (in de logeerkamer kunnen de honden gezellig bij mij liggen, want die is op de begane grond). Nee, vandaag blijf ik er al vroeg uit. De zon komt al door en het belooft een prachtige dag te worden. Ik smeer nog even wat boterhammetjes en om 8 uur roep ik Jan. Ik heb dan de rode bolderkar al in de auto staan. De bolderkar is gevuld met een grote kan water, een hondenbak, een kleed voor de hond, een koelkleed voor de hond (handig ding, even nat maken en het blijft een hele tijd lekker koud!), een handoekje, een extra t-shirt, mijn eigen tas natuurlijk, met fotocamera en een koeltasje met flesjes water, boterhammetjes en een appel. Jan vroeg al of ik een week op vakantie ging, maar het is echt maar voor 1 dag. Ach, die kar rijdt vanzelf dus liever iets teveel meenemen dan iets te weinig. Daentje mee en daar ging ik op weg. Het was lekker rustig op de weg, dus we konden goed doorrijden. Keurig om kwart voor 10 reed ik de parkeerplaats van Animal Event op. Maar Marianne en Manon waren iets later. Ach, geen probleem, dan kon Daentje even acclimatiseren na de lange reis. Toen de dames arriveerden konden we via een sluiproute voor standhouders naar de stand lopen, dat was vooral voor Daentje wel fijn, want het was al spannend genoeg allemaal. Eenmaal op de stand, kwam Daentje al snel weer tot zichzelf. Ze zocht een mooi plekje in de schaduw in de tent en ging er lekker liggen.
Het was een gezellige drukte, niet te gek druk, maar gewoon prima. De mensen vonden de Saarloos natuurlijk allemaal prachtig en verschillende mensen waren erg geïnteresseerd in het outcross project. Na een poosje kwam Reinier met zijn nichtje en Djedda. De dames wolfhond moesten wel even aan elkaar wennen, maar nadat we even een stukje hadden gewandeld was het ijs gebroken. Natuurlijk wilde ik ook wel wat van het Event zien, dus Manon en ik gingen even struinen naar goody bags. We hebben best aardig gescoord, al zeg ik het zelf. En terwijl we daar zo gezellig over het Event liepen, kwamen Daentje en ik nog een bekende tegen. Andre (van onze hondenschool Hond en Zo) stond ook op een stand, voor zijn werk. We werden verwend met een mooie goody bag en Daen wilde even met haar grote vriend op de foto!
Remco en Eske kwamen ook nog even langs op de stand. Ook Annelies en Jorgen waren uit Belgie gekomen met die prachtige lieve kleine Ostar. Ze liepen later ook allemaal gezellig mee in het rassendefilé. Later in de middag kwamen Jacqueline en Amber nog met Pearl. Daentje was inmiddels al erg moe en een beetje snauwerig tegen haar. Arme Pearl.....
Tegen het einde van de dag, wilde ik nog even op zoek naar de stand van Bianca van Leeuwen van DogWalkTrail, want ik wilde toch wel eens proberen of ik Daenerys in de kano kon krijgen. Terwijl ik aan de waterkant stond te turen of ik haar zag, liet Daentje zich heerlijk verwennen door twee meisjes die haar graag even wilde aaien.
Ineens voelde ik twee armen om mij heen en had Bianca mij al gevonden. We zijn samen in de kano gestapt en dat vond ik wel super, want nu hoefde ik niet te roeien en kon al mijn aandacht aan Daentje geven. In eerste instantie vond ze het wel een beetje spannend, maar al snel begon ze er toch ook stiekem een beetje van te genieten. We hebben het tochtje wel kort gehouden, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze het leuk blijft vinden. Volgend jaar in Oostenrijk mag ze weer, ik ben benieuwd of de andere Saarloosjes het ook durven. We gaan het meemaken. Al met al was het een heerlijke dag op Animal Event. Op de terugweg lag Daentje tevreden te slapen in de bench. Maar als je verwacht dat ze thuis compleet knock out zou gaan, dan heb je het mis. Thuis moest er na het eten toch echt eerst nog gespeeld worden met Wyakin, want tja.... dat had ze de hele dag nog niet kunnen doen.

Zo, netjes de kar bewaken...






Grote vriend André...
weer eens wat anders, een Saarloos ;)