dinsdag 13 mei 2014

Na regen komt....

Nou, nog niet echt zonneschijn, maar het is droog, dat is al heel wat. Tjonge wat een water is er de afgelopen dagen uit de lucht komen vallen. Niet normaal meer. Het is in Nederland ook hollen of stilstaan.... de gulden middenweg, is in Nederland nergens te bekennen. Pfff, maar eerlijk is eerlijk, we waren natuurlijk ook een beetje verwend met al die mooie dagen. Hoe dan ook, de afgelopen week zijn we niet echt lekker naar de hei of het bos geweest. Slechts een aangelijnde wandeling op zijn tijd..... oersaai, vinden ook de honden. Die worden dan natuurlijk wel wat ondeugender in huis. Tja dan heb je met 7 exemplaren wel wat te stellen. Maar gelukkig vandaag was het droog. Ik heb mijn auto het pad op gereden, ook nog een hele kunst want ze zijn bij ons in de straat het asfalt aan het vernieuwen en eigenlijk kan ik dus niet voor mijn eigen huis komen.... Ach, ik deed maar net of mijn Fiat Doblo Cargo een echte Jeep was.... Hondjes ingeladen en onderweg naar de hei.... Hè, hè, dachten ze, gaan we weer eens.....
Ik was alleen met 7 honden (leek wel een hondenuitlaatservice, hahaha). Persoonlijk vind ik dat een tikje onverantwoord. Liever ga ik met Jan samen, maar ach, die moest werken en ik moest gewoon deze droge periode benutten. Op de hei zie je het nog veel gekker hoor. Daar zie ik soms één man of vrouw met wel 15 of soms zelfs meer honden. Dat zijn wel hondenuitlaatservices. Ik zou mijn hond daar dus niet aan meegeven, sorry hoor. Ze zullen ongetwijfeld een prima opleiding hebben, maar een hond is een levend dier, wat zo af en toe best eens onverwacht uit de hoek kan komen (net als wij mensen). Er lopen heel veel honden los, daar op de hei, is toch niet raar als er dan een paar elkaar niet zo aardig vinden? Hoe grijp je in als je dan alleen bent met 15 (of meer) honden? Brrrr, ik moet er niet aan denken. Zoals ik al zei, zelf vond ik het al een beetje onverantwoord. Ik moet Sam en Moos aan de lijn houden en Shiva is natuurlijk niet van mijzelf. Ze luistert wel hoor, maar ik ken haar toch niet zo goed als mijn eigen honden. Zo is het met zo'n uitlaatservice ook natuurlijk.... Nou ja, hoe dan ook alles ging natuurlijk gewoon goed. Dus wat zeur ik nu ook weer..... Pfff, komt door al die sombere dagen de laatste tijd, zullen we maar zeggen, hahaha.
Ik had geen fotocamera bij me, dus we moeten het doen met wat kiekjes van de telefoon. Het pakken van de telefoon en de camerafunctie opzoeken en plaatjes schieten was al een uitdaging met twee trekkende teckels aan de lijn, hahahaa.  Door alle regen van de afgelopen dagen lagen er een paar flinke plassen, dus ze hadden nog volop waterpret ook! En na het "zwemmen" , natuurlijk even droogrollen! De brem staat prachtig in bloei op het moment, ja het was echt even genieten.
Nu maar hopen dat het van het weekend echt mooi weer wordt, dan gaan we pas weer lekker wandelen! Dit keer met Jan, gelukkig!