vrijdag 18 mei 2012

Puberen


Aaahhhhhh…. Het is zover. Sara is aan het puberen. Af en toe geen land mee te bezeilen. En ze is toch nog maar net 6 maanden, beetje vroege puber volgens mij. Nou ja, als ze er dan ook wat eerder doorheen is…. 
En waar merken wij dat dan aan? Nou, madame doet net of ze je niet hoort, of nog erger, geeft gewoon een grote mond terug. Nee, echt waar, het is eigenlijk heel komisch. Als ze iets stouts doet en ik zeg “Nee” of  “Foei”, kijkt ze me uitdagend aan en zegt “Woehoehoe” terug. Zo’n heerlijke Saarloos woef. Tja, en hou dan je lachen maar eens in. Maar ik blijf dan natuurlijk heeeeel streng en bedwing mijn lachspieren, want anders neemt ze een loopje met mij. Ja, soms kijkt ze je ook zo aan van.."ja, dacht je dat, bekijke het effe...."

Lekker puh...

Ook Mira is niet zo blij met het pubergedrag van Sara. Ook Mira wordt uitgedaagd en als ze de kans krijgt probeert ze op Mira te rijden. Tja, tikje dominant gedrag dus. Mira is te lief en doet er weinig tegen. Ik daarentegen geef haar een stevige por in haar zij en zeg duidelijk “Foei” als ze dat probeert. Kijk, dat ze in haar spel met Mira wint, is al genoeg, ze mag van mij niet rijden. Zo grijp ik ook in als ze te wild doet met Sammie. Alleen bij Chloe hoef ik eigenlijk niet in te grijpen. Ook daar probeert ze terrein te winnen maar die straft het ongenadelijk af. Prima! Tja, er kan er ook maar één de baas zijn hè ,en voorlopig is Chloe niet van plan die functie op te geven. Ook op de cursus is het af en toe best lastig zo’n puber Saar. Laten we maar hopen dat het snel voorbij is…………………………


Zo, en vanaf nu ben ik de baas...