zondag 13 april 2014

En het blijft maar prachtig weer.....

Tjonge het kan niet op in ons kleine kikkerlandje. De zon blijft maar schijnen, mij hoor je niet klagen hoor! Vandaag zijn we er maar weer op uit gegaan. Helaas had ik nog steeds erg veel last van mijn kaak, dus maar een dubbele dosis ibuprofen genomen. We zijn met de grote meiden naar hondenbos het Leesten geweest. Sara, Shiva, Chase en Kira en Jan en ik natuurlijk. Daar hadden we afgesproken met Esther en Erik, die Rigg en Tyra bij zich hadden en met Sanne die met Oak en Katie kwam. Helaas moest Wim andere "leuke" karweitjes doen..... Arme Wim. Volgende keer mag jij ook weer mee hoor!
Maar goed, de honden hadden het natuurlijk helemaal naar hun zin. Het is toch ook een prachtig gebied. Rigg was de enige man en hij voelde zich dus ook echt dè MAN. Tja, met zoveel dames die je moet "beschermen" dan voel je je heel wat natuurlijk. Hij nam zijn taak erg serieus (zonder echt vervelend te worden!). Als er een andere reu te veel interesse had in één van "zijn" dames, liet hij toch even zien dat hij daar niet van gediend was. Goed hoor Rigg! Je bent een toffe kerel!

Zo'n mooie man verdient toch ook de aandacht van al die dames!

De herders moesten natuurlijk weer in iedere plas die ze tegenkwamen duiken. Tja, en bij Kira zie je dat niet zo, maar Chase.... pffff, wat een kleine viespeuk, Mina Modderpoot! En ze had nog een leuk stokje gevonden ook. Rigg, die gewoonlijk niet om stokjes geeft, was er toch wel van onder de indruk.

Hoe bedoel je vies??????

Tyra moest aan de lijn blijven, zij is nog te kort bij Esther en Erik om al te weten dat ze bij de roedel hoort. Ze is een herplaats Podenco en heel zelfstandig. Een mooie eigenschap, maar voor haar eigen bescherming was het beter om haar aangelijnd te houden. Maar het lieve meiske had het prima naar haar zin! Ze scheen er absoluut geen last van te hebben om aangelijnd te zijn. Het geeft haar ook een gevoel van veiligheid!

Tyra, lief meisje!

Katie was in een ondeugende bui, madame luisterde niet echt.... Ging gewoon lekker haar eigen gang, die malle meid. Dat zijn we helemaal niet van haar gewend! Ach, is toch ook wel leuk, een beetje ondeugendheid. Maar we hebben haar toch even een klein poosje aangelijnd, zodat ze weer wist dat ze wel bij de roedel moest blijven.
Shiva had het ook naar haar zin, maar ze is af en toe wat onhandig en een tikje dominant. Dus zo af en toe moest ze ook even aan de lijn, om weer even tot zichzelf te komen. In Rigg had ze haar gelijke gevonden, daar kon ze even heerlijk mee stoeien. Waar andere honden haar dan iets te "opdringerig" vinden, kon Rigg het wel hebben. Na een paar stoeipartijtjes werd ze wel moe en dus iets rustiger.

Heerlijk zo'n stoeipartij!

Na een heerlijke wandeling van twee uur, kwamen we weer bij de parkeerplaats. Natuurlijk nog even na kletsen op het terras van de kiosk onder het genot van een drankje en zelfs een patatje! Het was een geweldige middag! In de auto terug naar huis, ontdekte ik tot mijn spijt dat ik vergeten was om bij het drankje nog een pijnstiller te nemen (en die had ik juist wel bij me!!), dus de ibuprofen begon uit te werken en tja.... eenmaal thuis was het weer flink balen. Ach, het mocht de pret niet drukken, want ik heb genoten!!!! En, wat veel belangrijker is, de hondjes ook!!!!


Even pootje baden


Katie en Oak

Lieve Kira, natuurlijk in de plas

Mooie stoere kerel!

Hé Oak, welke kant gingen ze nou op?
Uhhhh, tja Rigg, ik weet het ook even niet....

Hé wacht op ons, we komen eraan!

Wauw, wat een stoere stok....



Wolven meeting