donderdag 20 maart 2014

Het wordt steeds gezelliger

Het wordt een drukke boel in huize Pols! Inmiddels is namelijk Chase toch ook bij ons komen wonen. Chase is een Australian Shepard (Aussie). Ze is een herplaatser en via mijn honden trainster heb ik haar leren kennen. Omdat Chloë overleden is en Kira nog te jong is om te "werken", zochten we voor k9-4care een nieuwe therapiehond. Chase is hiervoor helemaal geweldig. In eerste instantie woonde Chase bij mijn trainster en zou ze wel met mij gaan werken, maar er is toch besloten dat ze gewoon lekker bij ons mag komen wonen.
Chase is een heerlijke meid van 7 jaar oud. Ze ligt al gelijk goed in de roedel. Moos en Kira kende haar al van de trainingen (de trainster nam haar af en toe mee) en Sara, Sam en Bas vonden haar ook gelijk geweldig. Shiva is natuurlijk "te gast", en is ook lief voor haar.
De afgelopen dagen zijn we iedere dag naar het bos geweest. Alle honden vinden dat toch iedere keer weer heerlijk. Chase is ontzettend speels en rent achter ballen en frisbees aan en in het bos vindt ze het leuk om met takjes te slepen. Het is ook een echte herder en dus is ze gek op water, net als Kira. Bij iedere plas is het raak. Chase en Kira gaan er vol in.... heerlijk hoor, die baggerpootjes.....
Bij de grote stronk liet ik haar "hoog" gaan, leverde een leuke foto op. Maar Sara keer er eens naar en dacht :" Pfff, boeie, dat kan ik ook hoor...." En dus klom ook Sara op de stronk. Kira keek er een beetje jaloers naar, maar durfde toch niet echt.
Zaterdag begint Chase met haar eerste cliënt. Op de site kan je daar meer over lezen.
De roedel bestaat nu dus uit 7 honden. Tja, beetje vol is het wel, maar ach, toch ook heel gezellig. En als ze hun beweging krijgen op de dag, dan heb je er binnen geen kind aan.
Uiteindelijk zal Shiva natuurlijk weer terug gaan naar haar baasjes, dus de eigen roedel is weer zes hondjes. Drie teven en drie reuen. Heerlijk toch. Wij genieten ervan.


lekker baggeren....