zaterdag 15 maart 2014

De kleine prins

Wie ons blog regelmatig leest, weet eigenlijk al direct over wie ik het heb. Kleine Moos, een echte lady killer. Het is toch zo'n portret. Te ondeugend en te lief af en toe. Je weet niet of je hem achter het behang wilt plakken of wil doodknuffelen. Als hij wil, kan hij heel goed luisteren, dat is te zien op de cursus. maar als hij er geen zin in heeft, tja, dan doet ie ook niks ook (dat is trouwens ook te zien op de cursus, helaas.... ). Hij is gek op andere honden. Wil met alle honden die hij tegenkomt spelen. Hier in huis, vindt hij zichzelf wel "the man". Natuurlijk zijn Bas en Sam ouder en hebben dus uiteindelijk veel meer te vertellen dan hij, maar dat doet hem niks. Als hij moe is, is hij zoooo lief. Hij komt heerlijk bij je liggen en heeft een schattig koppie. Maar oh, wee, als hij in de speelmodus zit. Pfffff, dan is er geen land mee te bezeilen. Hij maakt de hele roedel onrustig en we moeten hem dan echt wel eens even wat tegengas geven hoor. Dan maar een poosje de bench in, helaas Moos, maar wij als baasjes moeten de rest van de roedel soms even tegen hem beschermen.
Hoe dan ook, hij is altijd de eerste die vriendjes is met de gasten. Zo ook met Shiva. Hij vindt haar helemaal geweldig. Natuurlijk is Sara daar wel wat jaloers op, maar dat gaat al steeds beter. Vanmorgen mochten Shiva en Moos wel een kwartier heerlijk spelen samen. Daarna heb ik ingegrepen omdat ik zag dat Sara er wel een beetje klaar mee was. Ik dacht, laat ik het voor zijn, voordat zij weer wil ingrijpen. Dus Moos op schoot genomen en klaar met het drukke gedoe. Ik zat op de bank met Moos op schoot. Shiva kwam naast ons liggen. Moos werd slaperig en zoals gezegd, dan is ie ineens een poepie.... Hij ging tussen mij en Shiva liggen en nestelde zich lekker in tegen haar warme kont. Ik zei al, een echte ladykiller. En alsof dat nog niet genoeg was, toen ik rustig opstond kroop Sara op mijn plekkie. Daar lag de kleine Prince Charming, tussen de twee wolven in. Niet te geloven toch, zo'n mormel......
Ja, tussen Sara en Shiva komt het wel goed, toen iedereen uitgerust was, begonnen zij samen te spelen. Mijn huis werd verbouwd, maar ach, je moet er wat voor over hebben hè, om het de meiden naar hun zin te maken...... Ik ben allang blij dat Sara doorkrijgt dat zij ook heel leuk met Shiva kan spelen. Daar kan ze ten minste lekker wild mee doen, want Shiva is net zo'n lompe drol als zij als het aankomt op spelen, hahahaa. Alhoewel, het is toch altijd grappig met honden. Als twee Saarloosjes samen spelen dan gaat het er superwild aan toe, maar als een Saarloos met een teckeltje speelt, kan het er ineens heel gedoseerd en georganiseerd aan toe gaan. Het blijven geweldige honden toch!