maandag 18 november 2013

Trots

Vandaag zijn we weer naar de hondentraining geweest, Kira en ik. Ik moet eerlijk toegeven, we hebben deze week bijna niet geoefend. Dat is natuurlijk niet Kira's schuld, nee dat komt door mij. Ik was niet lekker deze week en had geen puf om te oefenen. Maar Kira is een slimme meid en kan eigenlijk al heel veel. Dat liet ze dus ook maar zien vanavond. Eerst even lekker spelen met de hondenvriendjes en daarna gingen we aan het werk. Nu is een Duitse herder natuurlijk een hond met een enorme "will to please", dus dat zij het goed doet is niet zo heel vreemd. Nee, dan heb ik misschien wel veel meer respect voor de ruwharige teckel (Fozzy) en de Jack Russel (Joep) die toch ook heel netjes hun best deden. Als teckel eigenaar weet ik als geen ander, dat die kleine deugnieten veel lastiger te trainen zijn dan een herder. En dan de buurhond (Beans), die waarschijnlijk zijn hele leven nog nooit aan een riem heeft gelopen, die heeft ook al zo veel geleerd. En dan natuurlijk Rikkie, een leuk zwart-wit mixje met iets te veel energie. Die wil zoooo graag en dan is het heel moeilijk om te wachten op je beurt. Kortom, ik ben niet alleen trots op Kira, maar ook op haar hondenvriendjes! Jammer dat we geen foto's kunnen maken, misschien een andere keer.
Mijn voornemen? Deze week maar wel lekker aan de slag. Niet alleen met Kira, maar ook Moos zal er een keer aan moeten geloven. Die kleine draak is ook heel slim, maar wat erger is, hij is ook zo ontzettend eigenwijs. Tja, teckel hè......