vrijdag 10 mei 2013

Nuestra perro loco Español (Ons gekke Spaanse hondje)

Het is niet te geloven, Sauce is nu alweer 2 weken bij ons. Of is het pas 2 weken? Hoe dan ook, deze twee weken hadden Jan en ik vakantie. Nou ja, week 1 was wel lekker, mooi weer, genieten dus. Maar week 2 was al een stuk minder. Niet alleen vanwege het weer, maar ik loop ook al een week stijf van de pijnstillers vanwege mijn rug. Schoot er zomaar in vorige week donderdag.... Kan gebeuren. Maar wel lastig, vooral als je 5 honden moet uitlaten. Maar weer of geen weer, pijn of geen pijn, wij gaan gewoon naar het bos. Het is werkelijk genieten om te zien hoe die kleine Spaanse rakker steeds meer hond wordt. In het begin, toen hij net kwam, was het een zeer stil teruggetrokken hondje. Ik wist niet goed wat ik ermee aan moest. Maar hij wordt nu steeds losser. Al snel kon hij los in het bos en iedere keer dat we gaan, zie je hem meer genieten. Hij mag lekker hond zijn bij ons. En ja, als hond wordt je wel eens vies. Gelukkig kan hij bij ons buiten opdrogen en dan is de modder er zo weer afgeborsteld. Als ik de auto het pad oprij staat hij al net zo enthousiast te springen als de anderen. Als het hek opengaat springt hij de auto in, echt super. En als we na de boswandeling weer bij de parkeerplaats komen, staat hij al te wachten bij de auto.
Het is werkelijk geweldig om te zien hoe makkelijk hij is. Speelt met onze honden, luistert goed, is lief tegen de katten, kan alleen thuis blijven (vindt hij natuurlijk niet zo leuk) maar kan ook goed in de auto, wat wil je nog meer.



Hier een kleine impressie van de afgelopen 2 weken.....