zaterdag 9 februari 2013

Ik voel me zoooo ziek....

Het gaat helemaal niet zo goed met Luna! Donderdagavond begon het al. Ze was behoorlijk aan de dunne.... Nu is Luna nogal snel aan de diarree, dus ik maakte mij in eerste instantie niet al teveel zorgen. Volgens Kevin had ze echter woensdag ook een beetje overgegeven. Toch kregen we nog niet de indruk dat er iets echt mis was. Ze was behoorlijk levendig en at nog van alles.
Maar op vrijdag begon dat anders te worden. Braken en waterdunne diarree, toch wel zorgelijk. Verder was ze erg rustig, dat is al helemaal niets voor Luna, maar ze piepte ook af en toe en ze trok soms met haar achterpoten. Dat kan duiden op buikpijn. Toch maar even de dierenarts gebeld en we mochten diezelfde middag nog langskomen. Volgens de dierenarts een virusje. Nou, prikje gehad en pilletjes mee en dan zou ze wel weer opknappen. Wel oppassen dat de andere viervoeters ook niet ziek worden, want virusjes zijn besmettelijk. Wat een toestand.
Maar vandaag leek ze in eerste instantie al weer wat beter. Pilletje gegeven vanmorgen en lekker naar het bos gegaan. Daar speelde ze eerst gezellig mee met Sara, Chloe en twee andere hondjes die we tegenkwamen. Maar na een uurtje stopte ik om de dames te borstelen en toen begon ze weer te braken. Een eindje verder gelopen richting auto en ook weer waterdunne diarree. Nou, de auto in en naar huis, maar hoewel het maar 5 minuten rijden is, kreeg ze het voor elkaar om ook in de auto te braken. Eenmaal thuis kwam er nog een keer een hele lading uit. Arm wit hondje! Nu ligt ze gelukkig even te slapen, tegen de verwarming aan. Sam houdt de wacht bij haar!
Eerlijk gezegd geloof ik het verhaal van het virusje niet zo. Dan zou Sara toch allang ook tekenen moeten vertonen! Die twee zijn zo close! Maar geen van de andere honden vertoont ook maar enige vorm van ziek zijn. Sara is haar onstuimige zelf. We moesten haar bij terugkomst uit het bos gewoon even in de kennel doen, zodat Luna haar rust kreeg. Maar wat er dan wel aan de hand is? We kijken het vandaag nog aan, en als ze niet opknapt is het weer terug naar de dierenarts.......
Ik hoop maar dat Loentje snel opknapt!


Lekker warm tegen de verwarming!

Ik pas wel op haar hoor!
 


Lieve witte schat!