vrijdag 4 mei 2012

Sara's groeiboekje

Vandaag vond ik het weer eens tijd om de weegschaal op te zoeken. Sara is nu 21 weken oud en we hebben het bewijs dat ze van goede afkomst is. Hahaha, ik bedoel natuurlijk dat we afgelopen zondag de stamboom hebben ontvangen. Misschien voor sommige mensen belangrijk, ikzelf geef meer om het bewijs van goed gedrag….. en dat hebben we nog niet. Ik ben benieuwd of we dat ooit krijgen, haha. Maar goed, een gezonde hond met een goed karakter vind ik dus belangrijker dan afkomst, hoewel het toch leuk is om te zien hoe de familielijnen lopen. Op de nestreünie was het wel duidelijk dat Sara niet kleiner of groter was dan haar broertjes en zusjes. Ze groeit dus gelukkig goed. Inmiddels weegt ze 20 kilo (nou, eigenlijk 19,9 kilo) en is ze ongeveer 55 cm hoog (schofthoogte). Ze scheelt dan ook niet veel meer met Mira, die 58 cm hoog is. Het gebit gaat ook goed, de kiesjes komen volgens mij al door maar nog geen hoektanden, daar zitten nog de kleine spelden die zo lekker in de vlees prikken als ze je even vastpakt. Maar dat is ook volkomen normaal, de hoektanden wisselt ze pas als laatste als ze tussen de 5 en 7 maanden oud is, ze heeft dus nog even de tijd hiervoor. Alles verloopt dus helemaal normaal en we hoeven ons geen zorgen te maken. Het enige is, dat ze wel heel regelmatig wat vieze oogjes heeft. Maar op de nestreünie hoorde ik dat haar broer Arthur hier ook last van heeft. Geen reden voor paniek dus.
Bijna even groot