woensdag 16 mei 2012

Geslaagd!

Vandaag zijn we weer naar de cursus geweest. Nee, niet meer de puppycursus, want die hebben we met succes afgerond. Ja, u leest het goed. We hebben er zelfs een bewijs van. Het eerste diploma van Sara is binnen. Het puppy getuigschrift! En nu dus verder…. Tja, en dan wordt het toch al weer een beetje moeilijker. Vooral vandaag, want we hadden eigenlijk van te voren natuurlijk een flinke wandeling moeten maken, maar daar had ik vandaag nou net even geen tijd voor gehad. Dus…. Sara had lekker veel energie en heel veel meer aandacht voor de andere hondjes dan voor mij. Ach, één troost, de anderen deden het ook niet zo geweldig dus we vielen niet echt op. Maar er was één nieuwe kandidaat. Een aardige man met een enorme hond. Het leek een beetje op een bordeaux dog of boerboel, maar dat was het niet. Het was een zeldzaam ras uit een van de voormalige Oostbloklanden, maar ik ben toch even vergeten wat de naam van het ras was. Deze vriendelijke kolos was de rust zelve en tja, die liet ons allemaal wel even een poepie ruiken. Mmmmm… we moeten maar flink oefenen deze week, zodat we volgende week een goed indruk kunnen maken. Ook de “juf” was nieuw, een andere dame dan die van de puppycursus, ze heet Tanja. Maar ook Tanja had zich goed ingelezen in het Saarloosras. Ze wist er van alles over te vertellen, zelfs over Leendert Saarloos, maar vooral ook over de typische raskenmerken, de terughoudendheid tegen vreemden, het snel verveeld raken etc. Ik ka niet anders zeggen dan dat ik het echt toppie vind dat ze dat doen. En ik krijg dus ook de vrijheid om oefeningen meer af te wisselen. Dus als we zit en blijf moeten oefenen mag ik tussendoor ook even andere oefeningen doen om te zorgen dat Saartje het leuk blijft vinden. Geweldig toch? Nou, we hebben nu al zin in volgende week.
Netjes AF