dinsdag 7 juli 2015

Nieuwe vriendjes

En dan komt de dag dat Daenerys voor het eerst naar school mag. Ik kan me de dag van gisteren nog herinneren dat de kinderen voor het eerst naar school gingen.Wat was dat spannend.... en vooral ook moeilijk voor de moeders. Gelukkig mag je er bij een hondenschool gewoon lekker bij blijven. Geen dramatisch afscheid bij de deur. Maar toch wel een beetje spannend hoor. Het begint natuurlijk al bij de autorit. Daenerys is wat autorijden betreft een echte Saarloos. Waar haar moeder Shiva zo in de auto springt, lijkt Daenerys in dat opzicht veel meer op haar vader. Auto's zijn absoluut niet favoriet.... Gelukkig is het maar een klein ritje, een minuut of tien, voor we bij de hondenschool zijn.
Toen we aankwamen bij Hond en Zo waren er al twee hondjes aanwezig. Een Friese Stabij met de prachtige Friese naam Famke, wat meisje betekent dus ik gok er even op dat het om een teefje gaat. Ook was er een heerlijke eigenwijze Riesensnauzer met een prachtige kleur, zij heet Ziva. Daentje moest even de kat uit de boom kijken.... Nou ja, bij wijze van spreken dan, want op een hondenschool zijn natuurlijk geen katten.......
Na een poosje kwam nummer vier de hondenschool binnen. En dat is me toch een geweldige kerel. Een echte mini Moos.... ik was gelijk verliefd (en Daentje ook volgens mij). De kleine kruising Teckel - Jack Russel (ja, inderdaad, dezelfde mix als Moos) heet Willem. Nadat de hondjes even hadden gespeeld, begon het echte werk. Voor Daenerys was het erg spannend allemaal. Voor het eerst op dit vreemde terrein, met al die vreemde mensen en honden.... erg veel aandacht voor mij had ze dus niet. Maar ach, alle begin is moeilijk. Na de aandachtsoefeningen gingen we ook even met het pannetje aan de slag. Jazeker voor de trouwe lezers van dit blog is het een feest van herkenning... Weet u nog?  Het beroemde pannetje.....
Alle hondjes deden het geweldig voor zo'n eerste keer! Maar je kon wel zien dat ze moe begonnen te worden. Daentje lag zelfs in de Saarloos houding op het veld, wilde bijna niet meer overeind komen.
Na het pannetje kregen we nog wat tips over verzorging en mochten de hondjes nog even spelen met elkaar. Het was duidelijk dat minimoos Willem de favoriet was van Daenerys, maar die kleine stoere vent vond het wel een beetje spannend dat er zo'n grote dame om hem heen huppelde. Ach, dat gaat helemaal goed komen tussen die twee. We kunnen niet wachten tot volgende week.

Lekker vers water!

Ik zit hier wel veilig, laat die andere twee maar spelen.....


Hé, ik ruik iets lekkers in dat pannetje....

Wat zou daar in zitten?

jammie..... brokjes.....

Ja, vrouwtje, als jij mij roept ben ik er zo weer!

MOE

ook moe...

Hallo Willem, ik ben Daenerys 

Ja, uhhh, leuk, maar jij bent wel erg groot hoor.....

Maar ik ben ook lief hoor, echt waar....

Dag Sandra, tot volgende week, ik vond het erg leuk!!!!!!!