vrijdag 10 juli 2015

Ik ben al heeeel groot

Wat een heerlijk weer was het vandaag. Niet al te warm, net lekker. Natuurlijk zijn we een groot deel van de dag buiten geweest. Ook de tweeling mocht af en toe lekker tussen de grote honden spelen. En dan lijkt Daenerys ineens heeeel groot. Dat vindt zij zelf trouwens ook. Ze is wel erg lief met de pups. Natuurlijk verliezen we haar nooit een seconde uit het oog als de kleine hummels rondlopen. Daentje luistert heel goed als we haar vragen om zachtjes te doen. En ze kijkt dat ook direct naar ons met oogjes die zeggen "Goed van mij hè, ik ben al heel groot!". En groot is ze zeker, in ieder geval groot voor haar leeftijd. Daentje is nu bijna 19 weken oud (dik 4 maanden) en weegt inmiddels al 18,7 kilo met een hoogte van bijna 50 cm.
Ze vindt het heerlijk om met Kira, Chase en Sara te spelen. Vandaag kregen ze een mooi touw waar ze mee kunnen touwtje trekken. Dat is één van de favoriete spellen. Ook is hard achter elkaar aan rennen een leuk spelletje. En soms wordt er ook wat gestoeid, maar gelukkig nooit al te ruw. Omdat Daentje nog zo jong is, houden we altijd bij hoelang ze speelt. We willen niet dat ze te lang aan het dollen is, dus af en toe wordt er verplicht gerust.
Want ook al voelt zij zich heel groot, ze is nog maar een puppenkind. En ook dat zien we terug. Zo schattig, als de minipupjes net hebben gedronken bij Sara, dan ruikt de buik van Sara natuurlijk nog naar melk. Voor Daenerys is dat nog een heel bekende lucht en zo af en toe probeert ze dus ook nog even of Sara wat melk voor haar heeft. Die schat van een Sara blijft dan nog staan ook. Maar dat vinden wij toch niet goed hoor. De melk is echt voor Wahots en Wyakin!
Dus dan pikt Daentje maar even een kussentje van de (honden)stoel en daagt ze Moos uit tot een kussengevecht, ook altijd leuk. Pikken, daar is Daentje heel goed in. Het maakt niet uit wat het is, de afstandsbediening van de tv (tja, wie laat die dan ook op de salontafel liggen), een leeg melkpak van het aanrecht (tja, dat hoort ook in de prullenbak), en tja, als er iets te eten is dan heeft ze het ook te pakken, zelfs radijsjes worden gestolen. Maar ach, wij kunnen er wel om lachen hoor, dat hoort per slot van rekening bij de Saarloosjes, niet dan?

Ik ben heel lief voor de baby's hoor

lekker bekvechten

maar eigenlijk zijn we beste vriendinnen hoor

mag ik ook een slokje

mijn touw, niet mijn touw, echt niet het is MIJN touw!

Nee, het is gewoon van MIJ!

Nou, dan neem ik het kussen wel.....