donderdag 6 maart 2014

Veel wandelen

Tja, het is alweer een tijdje geleden dat ik een stukje schreef. Geen excuus, maar ik heb het toch wel erg druk. Maar dat betekent niet dat we niks meemaken hoor. Nee, met dit mooie weer gaan we er geregeld op uit met de honden. Lekker wandelen, in het bos, bij stroombroek Braamt en natuurlijk op de hei.
Zo zijn we zaterdag 22 februari heerlijk met Sanne en Wim en natuurlijk Oak en Katie naar Braamt geweest. Dikke pret natuurlijk. Toen Bas hen zag, rende hij op Katie af alsof hij haar wel eens even de waarheid zou zeggen. En toen? Zag je hem denken, hé, die ken ik..... Ze vonden het een beetje raar om Katie en Oak in deze omgeving te ontmoeten. Tja, ze zijn gewend dat we naar Hengelo gaan en dan kunnen ze op de wei bij Wim en Sanne spelen. Dit is toch even anders.
En een weekje later, zaterdag 1 maart, zijn we naar het Iddinkbos geweest. Leuk want Sandra en André zouden ons daar ontmoeten met Chase. Eens even kijken hoe Chase op onze roedel reageert en vise versa natuurlijk. Dat ging prima, alleen Sam blijft een klein klote bijtertje. Zeker als hij aan de riem is. Gelukkig beet Chase gewoon lekker van zich af. Zo hoort het ook, ze hoeft zich niet op de kop te laten zitten, door zo'n kleine kefsmurf. Jan was onder de indruk van Chase, tja, ze is dan ook wel super getraind. Geweldig, want Chase gaat ons helpen met de k9-4care klanten. Moos mocht lekker los in het bos.
Zondag zijn we even lekker naar de hei geweest. Moos mocht een heel poosje los. Maar je moet hem goed in de gaten houden, want ziet hij een ander hondje? Tja, dan kan hij de verleiding niet weerstaan.
En vandaag, met zo'n heerlijk zonnetje gingen we natuurlijk weer naar de hei. Ik was gewoon lekker alleen met de eigen roedel, ook wel eens lekker hoor. Maar dan hou ik Sam, Moos en soms Bas maar aan de lijn. Bas alleen als ik honden zie, waarvan ik denk dat hij erop zal reageren. Omdat ik alleen ben, is het niet handig als ik Moos bij andere mensen vandaan moet halen, dus dan houd ik hem maar aangelijnd. Maakt niet uit hoor, ze hadden het toch allemaal geweldig naar hun zin.
Dus, toch wel veel actie, maar weinig tijd om het blog bij te houden. En foto's? Helaas daar heb ik deze keer niet aan gedacht. En ach, we hebben al zoveel foto's van dit soort wandelingen op het blog staan.....dat we ze niet echt missen, toch?