maandag 17 maart 2014

Jammer dan, weg is de ham..... (oh, en Kira is loops.....)

Mmmmm, dat is waar ook. We hebben nu twee Saarloosjes in huis.... Kijk, Sara is wel ondeugend, maar toch, vergeleken met sommige Saarloosjes is ze eigenlijk best wel braaf. Sara kan de deur alleen open maken als de deur naar buiten toe open gaat. Ze gaat ertegenaan staat en duwt de klink naar beneden en door haar gewicht gaat de deur open. Naar binnen toe lukt het haar niet. Shiva daarentegen kan dat wel. Die slimme meid zet haar éne poot tegen de muur en duwt met haar andere poot de klink naar beneden en trekt de deur open. Maar goed, dat probleem hadden we opgelost met een haakje aan de deur.
Eten stelen, dat doet Sara niet (meer). Nou ja, uhhhh, tja, als je zalm op het aanrecht laat staan dan wil ze het nog wel eens proberen. Maar zeker niet als ik in de keuken ben. Shiva.... juist dan.
Ik dacht vanmiddag een lekker boterhammetje ham te maken. Ik was er met mijn gedachten niet helemaal bij, ik had de ham gepakt uit de koelkast en twee plakjes op de broodplank gelegd. Het brood lag nog in het kastje achter me, dus ik draaide me om en bukte om het kastje open te doen. In mijn ooghoek zag ik Shiva ruiken. Ik zeg nog rustig "Nee, dat is van mij." Nou, zo'n goede grap had ze nog nooit gehoord. Ik hoorde haar bijna lachen en ze kwam omhoog en roets...... Juist, weg was de ham. Als ze kon praten zou ze gezegd hebben "Ja dat was het maar nu is het van mij, hahahahahaaa."
En geef haar eens ongelijk. Zo'n overheerlijk plakje ham laat je toch niet op het aanrecht liggen. Pfff, dom oppasvrouwtje. Ik kon natuurlijk niet echt boos op haar worden, maar probeerde op een boze toon te zeggen "Foei Shiva, wat ben jij een ondeugd!" Ze was er niet echt van onder de indruk en ging heerlijk liggen nagenieten in haar mand.


 
 
En dan als klap op de vuurpijl, Kira is loops. Eindelijk, tikje aan de late kant.... Voor een herder dan. Ze vindt zichzelf enorm zielig en piept om alles! Maar ach, dat hoort erbij, kleine meisjes worden groot. Aangezien ze flink lekt hebben we dus maar een "echte Björn Borg slip" voor haar gekocht, hahahaaha. Nu vindt ze zichzelf nog zieliger......