maandag 3 juni 2013

krabbel, krabbel, bijt, bijt.....

Nou, wat we nu weer hadden met ons zorgenkindje Luna....
Hadden ze toch zo'n heerlijk eenden karkas gekregen om het afscheid van Sauce wat te verlichten. Blijkt Luna daar dus super allergisch voor te zijn. Tja, wist ik veel.... In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft ze alleen maar nerveus heen en weer gehobbeld en heel veel zitten krabben en bijten. Ik had daardoor natuurlijk geen oog dicht gedaan, en zij dus ook niet. Zaterdag voor afleiding maar even naar het bos geweest (hoewel de loopsheid nog niet helemaal weg is...gelukkig kwamen we geen reu tegen.), maar zodra we thuis waren begon ze weer. Ze had er echt last van, af en toe piepen, dan weer bijten, dan weer nerveus ijsberen en dan weer krabben... Om gek van te worden. Het was echt weer zo zielig. Het is ook altijd wat met Loentje. Met recht ons zorgenkind. Maar ach, het is ook zo'n schat, dus we doen maar ons best om het haar zo aangenaam mogelijk te maken. Zondag werd het gelukkig al iets minder. Eerst wisten we dus echt niet wat er aan de hand was. Ja, we dachten wel alle twee dat het misschien door de eend kwam, maar dat was maar gissen. Pas toen het zondag minder werd waren we er meer van overtuigd dat dat het was. Dus ik net even googlen en ja hoor, hebben veel herders last van. Ach, ach, ach, het arme beest. Maar nu kan ik gelukkig vertellen dat de jeuk echt helemaal verdwenen is.
Geen eend meer voor Luna....
Tja, nu heb ik ook nog fazant in de vriezer, ik hoop dat ze dat beter zal verdragen. Maar op kip reageert ze niet verkeerd, en fazant lijkt meer op kip dan op eend zullen we  maar denken. De loopsheid wordt nu echt minder, maar ze is er nog niet helemaal vanaf. Sam is nog altijd tot over zijn oren verliefd. Hij valt kilo's af van al dat geren achter zijn schone dame aan. Ach nog een dag of wat en dan zijn we daar ook weer vanaf. Ik hoop dat Luna zich dan ook weer wat beter gaat voelen, want het arme hondenkind heeft het moeilijk gehad de laatste tijd.