zondag 23 juni 2013

De GVR

Pffff, nu Doerak een dagje in huis is, vind ik ineens al mijn hondjes zoooo klein. Wat een prachtige grote hond is het toch. Maar behalve mooi, is hij ook echt zo'n schat. Een echte GVR. (Voor de mensen die zich afvragen wat een GVR is: vroeger was ik juf op een basisschool in Rotterdam. Het leukste vond ik voorlezen. En dan vooral uit de boeken van Roald Dahl. Eén van zijn boeken heet "de GVR", de letters staan voor Grote Vriendelijke Reus).
Hij voelt zich inmiddels al best thuis bij ons. Jan heeft hij om zijn enorm grote pootje gewonden, de grote knuffelkont. Mij zet hij gewoon aan het werk, want aan een botje knagen is wel leuk, maar niet als je moet liggen en alles zelf moet doen. Nee, het is veel leuker om je personeel te laten werken voor je. Gezellig samen spelen noemt Doerak dat.
Hoewel het vandaag niet al te best weer was, konden de honden tussendoor toch nog aardig buiten spelen. Maar als het buiten niet kan, dan gaan ze binnen gewoon verder hoor. Doerak is inmiddels vriendje van alle hondjes hier. Hij heeft het zelfs voor elkaar dat hij vlakbij Chloë mag liggen.
Tja, wat wil je, het is toch ook echt een GROTE VRIENDELIJKE REUS of niet dan?

Zien jullie hoe lief oom Jan mij vindt??????

Tja, wie sterk is kan ook heel slim zijn

kusje voor mijn lieve zusje

Kijk, ik mag gewoon vlak bij Chloë liggen hoor