zondag 10 februari 2013

Love is in the air....

Jan en ik keken er al een tijdje naar uit. De wandeling met mede saarlooseigenaren en natuurlijk hun honden. Eindelijk zou ik Christa ontmoeten en Ineke. Natuurlijk keek Sara er ook naar uit. Lekker weer met Doerak dollen en Thorgal voor het eerst ontmoeten. Helaas kon Luna niet mee vandaag, maar zoon Kevin bleef thuis om op haar (en Sammie) te passen. Het gaat wel wat beter met haar, maar nog niet goed genoeg voor zo'n wandeling! Maar wat een verrassing, Chloë mocht mee. Dus vanmorgen om 10.30 uur, vertrokken wij uit de Achterhoek. Toen we bij restaurant Bosch en Duin aankwamen zagen we al een hele roedel wolfhonden met baasjes staan. Al snel had ik Fred, Yvonne en Doerak ontdekt. Ineke herkende mij van mijn foto op facebook denk ik (ik haar wel in ieder geval) en het was direct leuk kennismaken. Zij had manlief Robbert vandaag ook meegenomen. Yvonne stelde ons voor aan Christa. En toen gingen we op pad. Een aantal mensen koos ervoor om de aanlijn route te nemen en een aantal ging voor het losloopgebied. Dat was geen probleem, want we zouden elkaar naderhand nog treffen in het restaurant. Wij kozen ervoor om naar het losloopgebied te gaan. met ons waren daan Yvonne en Fred met Doerak, Ineke met Robbert en Thorga, Henk met Shadow en Odin en tot slot ging ook Annemiek met haar man en Bindi mee.
Thorgal was op slag verliefd toen hij Sara zag. Ja, logisch eigenlijk, het is natuurlijk een enorme charmante verschijning. Hij wilde graag indruk maken en probeerde speels in haar kontje te bijten. Dat vond ze wel even leuk, maar het begon haar al snel wat te vervelen. Maar daar trok de ondeugende Rotterdammer zich niets van aan. De aanhouder wint, dacht hij! Zo af en toe leek Sara even van haar af te bijten, maar een moment later ging ze dan zelf toch weer zijn kant op. Tja, een leuk spelletje..... ik zeg toch nee.. (maar ik bedoel misschien wel ja).... Vrouwen ?!
Chloë had het ook reuze naar haar zin. Kijk als daar een reu te veel aandringt, wordt het al snel duidelijk dat ze daar niet van gediend is. En dan druipt de enthousiaste heer echt af hoor! Maar ze heeft vooral genoten en gespeeld alsof ze aan haar tweede jeugd was begonnen. Jan vond het vooral leuk dat er een "echte" Duitse herder bij was. Lekker met het stokje gooien....
Mmmmm, zo Duits is Shadow dus niet wat er zit stiekem ook een beetje witte herder in verstopt. Maar dat maakt hem juist charmanter zullen we maar zeggen! Jan was er in ieder geval gek van!
Na een leuke wandeling kwamen we weer bij het restaurant aan. Aangezien het best fris was, wilde we in eerste instantie binnen gaan zitten, maar daar was het behoorlijk druk en vol. Dus toch maar naar buiten, naar het zijterras, waar in ieder geval het zonnetje scheen. Ik zat gelukkig nog lekker uit de wind ook, dus dat was best te doen. De heren en Ineke genoten van een Irisch Coffe en een kop erwtensoep. Ook Annemiek en echtegenoot hadden een lekker koppie snert. Behalve arme Fred, die was aan het weight watchers dieet en mocht dus "slechts" een Udens krenten dingetje????? Zelf genoot ik van warme chocomel en een tosti en Yvonne zat aan de wijn met erwtensoep. Na een paar minuten kwam de andere groep ook aan. Gezellig, nog even nakletsen en wat ik vooral leuk vond, was dat ik Storm, de opa van Sara in het echt kon zien. Wat een enorme prachtige en vooral lieve Saarloos is dat! Hij kwam lekker bij zijn kleindochter onder de tafel liggen!Chloë had ook wel zin in een Irish Coffee!
Na al die heerlijke versnaperingen zijn we met een kleiner groepje nog even terug gegaan naar het losloopgebied. Deze keer was Thorgal er niet bij, die was weer onderweg naar Rotjeknor. Sara heeft nog even genoten en gespeeld met Doerak en ook Chloë vond het weer heerlijk. Het was inmiddels al behoorlijk koud geworden en mijn handen vroren zowat van mijn armen, dus halverwege die wandeling hielden wij het voor gezien. We hebben niet eens afscheid kunnen nemen van Christa, Yvonne en Fred, maar Henk beloofde ons dat hij onze welgemeende groetjes zou doorgeven! Al met al was het een heerlijke dag. En Thorgal en Sara? Wie weet, als ze wat ouder zijn???????
Toen we thuis kwamen gingen Sara en Chloë helemaal OUT. Geen kind meer aan gehad. Met Luna gaat het gelukkig weer iets beter. Ze houdt haar eten binnen en de ontlastig wordt ook weer iets beter. Nou, hopen dat ze volgende week meekan naar de wandeling met Tamaskan. Ben benieuwd naar dat ras!


Heee, lekker ding, wat zeg je d'r van...

Nu even niet!
Nou zeg, ik wist niet dat je kwaad werd...

Maar uh..... weet je het zeker?

Chloe had het ook reuze naar haar zin!

Doerak is ook een beetje een billenbijter hoor!

Ja, ook ik ga even pootje baden.....

Nog gezellig nakletsen

Ik lust dat ook hoor!

All you need is love.....

Leuk stelletje toch?