dinsdag 5 februari 2013

Everybody wants a little.... KFC!

Natuurlijk gaat er niets boven mama's eigengekookte prakkie. Maar onze kinderen vinden het ook wel lekker om eens naar MC Donalds of Kentucky Fried Chicken te gaan. En niet alleen de kinderen vinden kip lekker. Vandaag ging één van onze lieve kipjes (die Jan en Kevin al een tijdje geleden hadden geslacht) de oven in. Maar eerst ontdooien natuurlijk, want ze lag in de vriezer. Ach, die arme blote kip. Als dat slachtfeest hier aan de gang is, zorg ik altijd dat ik ver uit de buurt ben. Ik vind het maar niks. Maar goed, Jan en Kevin hebben de grootste lol als ze lekker aan het plukken zijn.
Dus blote kip lag te ontdooien. Daarna zou ze de oven in gaan, weer lekker warm worden zullen we maar denken. Al die tijd vonden Sara en Luna het natuurlijk geweldig ruiken in de keuken. Maar ze hadden wel door dat ze geen kans kregen voor een roof aanval. Ik lette goed op!
Voordat mw. Kip de oven inging kon ik niet weerstaan om de vleugeltjes eraf te halen. De dames hadden zo netjes gewacht.... Dus wij naar buiten. Mmmmm, ze hadden het al door. Maar die arme Sam? Tja, een kipje heeft maar twee vleugeltjes Sam, volgende keer beter......


Hahaha, wat ben ik hard hè, maar hij kreeg natuurlijk wel iets anders om het goed te maken, en Chloe ook hoor!
De dames vlogen met hun vleugeltjes de tuin in. Lekker smikkelen en smullen. Luna begint direct te knagen en voor je het weet is het vleugeltje gevlogen...


Maar Sara wil er eerst van overtuigd zijn dat het toch wel echt dood is. Dus eerst een paar keer flink schudden, voordat je gaat bijten. Prachtig om te zien. Maar ook daar duurde het niet lang voordat het vleugeltje was verdwenen. Tja, en nu maar wachten. Voorlopig leggen de kippen die over zijn nog netjes iedere dag een eitje. En zolang ze dat nog doen, is hun leven niet in gevaar.