dinsdag 5 januari 2016

Een nieuw begin

En dan, voor je het weet, is er weer een jaar voorbij. Een bewogen jaar, vol met nieuw leven. Zo was er de geboorte van Daenerys en haar zusje en broertje. Wij leefden natuurlijk enorm mee met Fred en Yvon, waar het nestje was geboren. Moeder Shiva en vader Doerak waren immers heel dierbaar voor ons. Vaste logeetjes en we kenden ze door en door. Veel op kraamvisite geweest en ja hoor, natuurlijk besloten dat wij ook een pupje uit deze combinatie wilde hebben. En niet lang daarna werd Sara zwanger. Wat een prachtige ervaring is dat. Ons eerste eigen nestje. Slechts twee pupjes, maar wat een genot. Hoewel het in eerste instantie niet de bedoeling was, hebben we toch het teefje uit het eigen nest gehouden. En ja, dan begint de drukte. Twee pups met een leeftijdsverschil van slechts 3 maanden. Waar waren we aan begonnen.... Met beide pups ben ik op cursus gegaan, niet omdat ik niet weet hoe ik mijn hondjes moet opvoeden maar omdat het altijd fijn is om even 1 op 1 aandacht te hebben voor de hondjes. Beide schatten zijn met vlag en wimpel geslaagd voor de puppy klas en ook de beginnersklas hebben ze beide goed afgerond. Nu in 2016 gaan we voor het echte werk. Ze vinden het heerlijk om naar de hondenschool te gaan. Spelen met hun vriendjes en lekker veel aandacht van mij, wat wil je nog meer. Jammer dat ze niet echt doorhebben dat wat ze daar leren ook daadwerkelijk in praktijk kan worden gebracht..... Maar tja, het blijven Saarloosjes natuurlijk.
We hebben dit jaar weer veel gewandeld, op de hei bij Velp, bij het Leesten en zelfs bij de Loonse en Drunense duinen. Heerlijke wandelingen, goed voor hond en mens. We genoten van het weerzien van pupje Django, die als een doldwaze pup op ons af kwam gerend als hij ons zag. Wat mooi dat ze de fokkers toch zo blijven herkennen. We zijn ontzettend dankbaar dat hij het zo goed heeft getroffen.
En dan staan we nu aan een nieuw begin. Wat zal dit jaar ons brengen? Als ik een ding heb geleerd van mijn honden, dan is het niet te ver vooruit te denken. Gewoon leven in het nu. Genieten van ieder moment. Wij wensen iedereen een geweldig, diervriendelijk, gezond en gelukkig 2016!