donderdag 26 februari 2015

Afscheid nemen....

Gisteren was een moeilijke dag. Totaal onverwacht ging het ineens heel slecht met Bass. Dinsdag was er nog niets aan de hand.... Woensdag merkte ik dat hij wat moeilijk liep, later hoorde ik hem ook ineens een flinke piep geven en hij is bepaald geen watje. Het zat mij niet lekker, afspraak gemaakt bij de dierenarts en we konden niet lang erna al terecht. Hij at goed, braakte niet, had geen diarree, dus het was een beetje een mysterie. Ook de dierenarts wist niet goed raad. Hij liet wel wat neurologische afwijkingen zien. Vooral zijn linkervoorpoot reageerde niet zo goed. Maar hij kon nog wel lopen, al zag je dat het hem niet zo makkelijk afging. We spraken af dat Bass pijnstillers zou krijgen om te zien of hij zou opknappen. Helaas was er geen verbetering, sterker nog het ging steeds slechter met hem. 's Avonds dus met spoed weer terug naar de dierenarts, waar we hoorden dat het tijd was om afscheid te nemen van deze kanjer. Daar zijn geen woorden voor. Alleen intens verdriet. Ook nu weer, terwijl ik dit stuk schrijf, stromen de tranen over mijn wangen. Het was een kleine kanjer. Ik heb een mooie In Memoriam geschreven, hiervoor kun je klikken op In loving memory Bass. Bass was een geweldig hond en hij zal enorm gemist worden!