maandag 2 juni 2014

Trots

Vandaag hadden Kira en ik weer examen. Deze keer voor de gevorderden. Ik moet eerlijk zeggen, de laatste paar keer deed Kira niet echt haar best. Het lijkt alsof ze nu pas aan het puberen is. Beetje laat, maar ach, het zou zo maar kunnen. Vorige week was ik niet gegaan omdat ik mij totaal niet lekker voelde. Het was dus best spannend hoe ze het zou doen vandaag. Ik had lekkere stukjes worst meegenomen (tja, dan maar omkopen hè.... ) en ging vol goede moed op pad. Kira had er zin in. Dat heeft ze eigenlijk altijd. Alleen al het feit dat ze even lekker alleen met mij weg mag, is in haar beleving geweldig. Het zijn net kinderen hè.
Eenmaal op cursus bleek dat de andere baasjes ook wat zenuwachtig waren. Tja, honden spiegelen hè... dus uit het onstuimige gedrag van de honden kan je veel aflezen. Maar eenmaal op het veld ging het eigenlijk best goed. We mochten natuurlijk eerst even wat aandacht oefeningen doen en daarna gingen we ervoor. Op wat kleine dingetjes na, ging het bij iedereen eigenlijk heel goed. Ik was trots op iedereen, wat was iedereen toch enorm vooruit gegaan. Toppie. En natuurlijk een dikke pluim voor Sandra, want zonder haar, waren we hier niet gekomen. Iedereen heeft het examen gehaald en kreeg een mooi certificaat. En nu maar wachten tot de volgende cursus begint. Kira en ik gaan voor de spel cursus. Hebben we weer helemaal zin in hoor!