zaterdag 7 juni 2014

Op een lekkere warme lentedag......

Dat is nog eens een mooi begin van een verhaal, toch? Op een lekkere warme lentedag....
Vanmorgen was ik al vroeg uit de veren, want warm of niet, ik had weer een sessie met Chase en mijn cliëntje. Al vroeg gingen Chase en ik naar het Iddinkbos. Ze mag dan even lekker alleen met mij weg, vindt ze heerlijk. Even haar ergste energie kwijt raken in het bos. Het was zo vroeg in de morgen nog lekker koel hoor. Ik denk 16 tot 18 graden of zo. Heerlijk. Daarna even rusten en toen mijn cliëntje ophalen. Ik besloot met hem ook naar het bos te gaan. Een ander bos, het trimbos Engbergen (in Gendringen). Inmiddels was het al zeker 22 graden en in het bos is in ieder geval veel schaduw, dus wat koeler. Omdat mijn cliëntje gisteren jarig was, trakteerde ik hem nog even op een ijsje in het restaurant daar. Daarna weer naar huis. Inmiddels was de temperatuur denk ik wel opgelopen tot een graag of 25, 26 en in de volle zon misschien nog wel hoger.
De hondjes wilden nog wel even spelen, maar al snel werd het te warm. Toen hebben we maar even het badje gevuld met water, alleen het kleine badje, niet de grote bak. Met deze hitte wordt het water zo snel vies, dat je beter een klein badje regelmatig kan verversen dan dat je die grote bak vult.


Kira vindt alleen de waterstraal uit de slang al geweldig. Moos vond het water ook lekker, even afkoelen. Maar echt veel energie hadden ze al niet meer. Toch liep er regelmatig even ééntje met de pootjes door het water. Heerlijk om even af te koelen voor de doggies.

Chillen in de schaduw....
We hadden gisteren uit de vriezer bokkenpootjes gehaald. Lekker mals en dan hebben ze wat te doen. Ik wil die rotzooi niet binnen, dus moet het met wat mooier weer, als ze lekker buiten kunnen liggen.
Al met al, hadden ze een heerlijk dagje, die woefers. Een hondenleven? Tja, op deze manier wil ik dat ook wel hoor.....