zaterdag 11 mei 2013

Bah, Hollands weer.....

Vandaag waren we toch weer optimistisch als we zijn, naar de hei gegaan. Ach, dat redden we nog net, dachten we. Natuurlijk wisten we dat er regen opgegeven was, maar in het Oosten zou het wat later komen, dus....
En ja hoor, we kwamen droog aan en begonnen ook droog aan de wandeling. Sauce hoefde niet aan de riem deze keer. Hij blijft echt zo lief bij ons. Luistert nog steeds voor geen meter naar zijn naam, maar als je zegt "hierrrrrr" en de r lekker laat rollen, dan komt hij direct aan gehuppeld. Ja, het is echt huppelen, rennen kun je het niet noemen. En dan die oren, die zo heerlijk wapperen, geweldig gezicht. Alle honden hadden het weer reuze naar hun zin. De hei blijft altijd leuk voor hen. We kwamen verschillende andere hondjes tegen. Een klein bruin hondje zat vanuit de verte naar ons te kijken. Eerst dachten we dat hij alleen was, misschien zijn baasjes kwijtgeraakt. Ik zei al tegen JAn, nou dan gaan we er met 6 naar huis, hahaha. Maar toen we dichterbij kwamen, kwam de kleine rakker op ons afgerend en zagen we twee dames die erbij hoorden. Het hondje kwam uit Roemenië, ook zo'n allochtoon. Wij natuurlijk vertellen dat Chloë uit Griekenland komt en Sauce uit Spanje, altijd leuk even zo'n praatje. Ook kwamen we nog andere hondjes tegen, vooral Sara vindt dat altijd helemaal het einde, andere vriendjes leren kennen.
Sam en Sauce zijn dan toch stiekem alle twee jachthonden, want natuurlijk moesten zij af en toe een hol inspecteren. Je weet maar nooit of er nog een diertje in zit. Sam zou het arme beestje direct afmaken, Sauce zou volgens mij niet weten wat hij ermee moest, maar het ruikt wel lekker zo'n hol, dus ook hij ging op onderzoek uit.
Bij de boomstronk ging ik de dames even borstelen. Nou, Sauce komt dan gewoon lekker bij mij zitten, ook als er mensen met andere honden langslopen. Daar taalt hij niet naar, hij blijft heerlijk bij mij zitten, kijken wat ik met de andere hondjes uitspook. Toen weer verder, het was nog steeds droog. De brem begon al kleine knopjes te krijgen, net als bij ons in de tuin. En een ander struikje had zelfs al gele bloemetjes. Maar verder was het een beetje troosteloos. Dat kwam natuurlijk ook door de grijze bewolking. Zouden we het droog houden?
Nee helaas, net toen we dachten dat we het misschien wel net tot de auto zouden redden, begonnen de eerste regendruppels te vallen. En toen ging het snel. Voor we het wisten waren we drijfnat. Hahaha, die Sauce, dat vond hij maar niks, die regen. Bah, Holland heeft lieve mensen maar wat een rotweer..... Hij keek mij af en toe eens aan met zo'n blik van, kan je dat niet even uitzetten of zo???  Helaas jongen, het weer heb ik niet in de hand. De andere honden wandelen vrolijk verder, hoewel, Chloë is ook niet zo'n fan van regen. Luna, Sara en Sam geven er niks om. Sauce moest zich om de 5 stappen even helemaal uitschudden, dat begint met zijn kop, oren wapperen, dan verder naar achteren tot zijn staart. Zijn poten komen bijna los van de grond door het schudden, koddig gezicht. Tja, het waren de laatste 10 minuten van de wandeling, maar we zijn allemaal behoorlijk nat geworden. Eenmaal thuis aangekomen ging Sauce heel zielig zitten kijken. Hij vindt nat zijn maar niks. Dus ik de handdoek gepakt en hem lekker afgedroogd, dat vond hij heerlijk. Nu ligt het hele spul lekker te slapen. Heerlijk die rust.... maar voor hoelang?????

Oh, fijn, ik mag lekker los....

toen de kleine rakker ons zag, kwam hij hard aanrennen...

gezellig, nieuwe vriendjes....

en nog steeds was het droog....

helaas, er zit niks in baas....

kijk, ik sta in de jachthouding (wat dat dan ook mag betekenen)

er zijn al kleine gele bloemetjes te zien aan de struiken...

oh, leuk, nog meer vriendjes......

ik heb een hol gevonden, het ruikt er wel lekker.....

hè jakkes, wie heeft die kraan opengedraaid.......