vrijdag 16 november 2012

Ons dagelijkse wandelingetje

De laatste tijd heb ik het eigenlijk erg druk. Gelukkig is Jan wel weer terug uit het ziekenhuis, maar hij is nog niet helemaal topfit! Veel tijd om te schrijven op het blog is er dus niet. Maar soms zijn een paar foto´s van de dagelijkse wandeling ook wel leuk. In deze tijd van het jaar is de natuur op zijn mooist! Prachtige kleuren! Meestal ga ik met de honden naar het Iddinkbos, dat is vlak bij. Vandaag wilde ik een keer kijken bij de Landgoed de Slangenburg in Doetichem. Men zegt dat je in het stuk bos aan de zuidzijde van de Varsseveldse weg de honden los mag laten lopen. Nou, dat viel een beetje tegen. Nergens een bordje te zien dat de honden los mochten. Ik heb het er toch maar op gewaagd, maar ook het bos viel me wat tegen. Brede wandelpaden, recht toe recht aan, beetje saai. Veel ouderen die (zonder hond) aan het wandelen waren en niet zo vrolijk keken als ik met het stel langs liep.
Ik hield het er al snel voor gezien en op de terugweg zijn we toch maar weer even bij het Iddinkbos gestopt. Zo, dat was leuker. Helaas was het laatste maisveld deze keer ook gemaaid. (we komen langs 3 maisvelden en de honden vinden het heerlijk om daar dwars doorheen te razen). Hier en daar bij overhangende bomen hadden ze een stukje laten staan, konden de hondjes toch nog verstoppertje spelen.
We hebben ook nog even een hersenspelletje gedaan. Ik verstop dan wat brokjes onder bladeren of op boomstammen. Vinden ze altijd leuk. Sara is dan weer de enige die bedenkt dat je ook met twee poten op de stam kan gaan staan, dan ontdek je misschien nog wel beter waar die brokjes verstopt zijn!
Aan de rand van het bos grenst het land van de boer. Hij heeft koeien in de wei staan. Zo af en toe willen Sara en Luna nog wel eens lekker over het weiland racen! Veel kwaad kan het niet, maar ik denk dat de boer het niet echt kan waarderen. Luna kijkt niet eens naar de koeien, ze doet gewoon haar eigen ding, rennen, rennen en nog eens rennen. De koeien staan wel een beetje dom naar de honden te kijken. En Sara staat meestal een beetje dom terug te kijken. Maar ach, als ik dan even fluit, komen ze weer snel het bos is.
Onze bejaarde dame Chloe kan tegenwoordig ook weer behoorlijk mee komen. We zijn een poosje geleden begonnen met het verhogen van de schildklier tabletjes en dat heeft echt effect. Ze zit nu wel aan een behoorlijk hoge dosis, maar als zij zich er goed bij voelt, is het mij best! Ze rent lekker heen en weer en speelt zelfs af en toe even! Al met al toch leuk gewandeld.
Morgen is Kevin jarig, komt er gezellig visite. Voor Sara is dat altijd weer even de kat uit de boom kijken, maar na een paar minuten gaat ze lekker bij ze zitten om zich te laten kroelen. Luna is ook in november jarig. We weten alleen niet precies wanneer, dus hebben we maar bedacht dat ze gelijk met Kevin jarig is. Morgen dus dubbel feest. Kevin 19 jaar en Luna 1 jaar.