zondag 4 november 2012

I'm singing in the rain....

Het grootste deel van de dag was het vandaag mooi weer. Helaas had ik het op dat deel van de dag druk met ander dingen. Toen ik eindelijk zo ver was om een wandeling met de doggies te maken, regende het al een beetje. Ach, toch maar naar het bos, dacht ik, ze moeten er toch even lekker uit. Maar in de slechts 5 minuten autorit werd het al donkerder en natter. Sam, die een naar wondje op zijn pootje heeft, had ik maar een verbandje omgedaan. Tja, die viezigheid in dat wondje is natuurlijk niet goed. Hij vond het eerst maar niets, dat verbandje, maar toen we naar het bos gingen, was hij het alweer snel vergeten. Op de heenweg zat hij vrolijk naast mij op de bijrijdersstoel. (Tja, de grote honden achter in de kennels en meneertje dus voorin op de bijrijdersstoel, baas boven baas...). Hij weet overigens heel goed dat hij op de terugweg altijd onderin moet, op het matje, hij is dan meestal zo lekker vies, dan mag hij niet op  de stoel!!!!
Hij had er echt zin in, een wandelingetje in het bos....
Maar toen we eenmaal uit waren gestapt had hij al snel door dat het niet zulk geweldig wandelweer was. Sara en Luna vinden dat helemaal geen probleem, zo'n regenbuitje, maar Sam en Chloe balen ervan. Chloe begon nog wel enthousiast, maar al snel liep ze treurig achter mij. En Sam maar trekken, hij wilde zo snel mogelijk weer bij de warme auto zijn. Dwars door alle modderplassen heen met zijn verbandje. Dat was al snel niet zo wit meer. Maar ach, het deed zijn werk, de wond is schoon gebleven. Hij heeft er niet echt pijn aan voor zover we kunnen merken. Likt er wel af en toe aan, dat is wat minder goed. Voor je het weet hebben ze lik eczeem. Als het niet snel beter wordt, moeten we toch maar even langs de dierenarts van de week.