woensdag 25 april 2012

Bellen blazen..


 
Jonge honden eten alles. Ja, dat is algemeen bekend. Buiten let ik dan ook altijd goed op als ik met Sara aan de wandel ben. Stokjes vind ik nog wel ok. Ook het opruimen van blikjes kan ik wel waarderen. (Voor hetzelfde gemak, gooi je het in de afvalbak). Maar het eten van poep buiten, vind ik minder. En verder let ik natuurlijk goed op of ze geen andere zaken te pakken heeft.

Binnen is het een beetje een ander verhaal. Natuurlijk is er heel veel speelgoed voorhanden, dus onze meubels worden redelijk met rust gelaten. Maar ligt er een pen op tafel, tja, dan wil ze dat wel eens proberen. Ook de afstandbediening van de t.v. heb ik al eens moeten redden van een slooppoging. En we weten allemaal dat Sara gek is op vis. Maar echt gekke dingen had ik nog niet meegemaakt. Totdat...

Wij hebben de badkamer op de begane grond. Soms staat de deur wel eens open. Sara is dan al eens nieuwsgierig een kijkje gaan nemen. De douchecabine vindt ze echt heel spannend. En dat terwijl ze toch al eens een wasbeurt daar heeft gehad. Je zou zeggen, dan vindt ze het toch minder leuk..... Maar nee, het blijft spannend. Joost mag weten waarom. Maar daar kwam ik dus gisteren achter. Ze had dan eindelijk haar zin. Heel voorzichtig was ze weer de cabine ingeslopen en toen ze eruit kwam zag ik vanuit mijn ooghoeken dat er iets in haar bek zat. Al mijn kynologische kennis werd terstond opzij geschoven en in paniek (is al helemaal fout) riep ik: "Saar, wat heb je daar..." Sara was hierdoor natuurlijk direct op de hoogte van haar ondeugd en zeker niet van plan, mij te laten zien wat ze had. Toen tot mij doordrong dat het een stuk zeep was, raakte ik nog meer in paniek. "Kom hier!", schreeuwde ik. Tja, not dus! Waarom was ik op dat moment nu net vergeten dat je een hond die iets pikt juist vriendelijk moet roepen en iets anders dat veel lekkerder is moet voorhouden in de hoop dat ie wil ruilen. Zoals ik al zei, al mijn kynologische kennis was als sneeuw voor de zon verdwenen door mijn paniek. Te laat dus, en ja hoor, Sara had het stukje zeep al naar binnen gewerkt.

Ik direct googelen natuurlijk, maar tot mijn geruststelling is ze niet de eerste en zeker niet de enige hond die zeep heeft gegeten. Het kan dus geen kwaad en gerustgesteld dacht ik, we wachten maar af wat er gaat gebeuren. Ze rook wel lekker uit haar bek, moet ik zeggen en de likbeurt die ik kreeg als goedmakertje was zowaar een opfrisser....

Dus nu maar wachten tot ze bellen gaat blazen. Zou dat van voren of van achteren gebeuren??