donderdag 27 december 2012

Fijne wandeling!

Afgelopen zaterdag was een topdag. We zijn met alle honden haar Stroombroek geweest en hebben Luna vanaf het begin los laten lopen. Ik zat behoorlijk in de stress, hoopte zo dat het goed zou gaan! En jawel, ze heeft het hele stuk los gelopen en er gebeurde niets. Wat een opluchting. Nu durf ik ook weer alleen met de honden weg. Tja, Luna blijft wel erg geobsedeerd naar Sara en ze is ook nog zo lekker hyper, maar geen aanvallen!
Waarschijnlijk dus toch de hormonen???? Ik hoop het maar. Maar dat ze zo hyper is, zit me toch niet lekker. ADHD bij honden??? Veel mensen zeggen dan, ach, ze zijn gewoon druk, witte herders staan daar toch om bekend? Ja, dat is zo, maar het gaat wel verder dan dat. Ook 's nachts kan ze niet doorslapen bijvoorbeeld. Ze is verschillende keren wakker en gaat dan een rondje huis doen en even kijken of ze Sara wakker kan krijgen. Gelukkig blijft die luilak dan gewoon liggen, en dan gaat Luna maar weer terug naar haar eigen plekkie en gaat ze weer slapen. Dit gebeurt wel een keer of 4 a 5 per nacht. Ik heb veel honden gehad in mijn leven, maar dit heb  ik nog niet eerder meegemaakt.
Als ze in het bos of op de hei is kan ze ook zo doelloos rondlopen, ze rent ergens heen en je merkt dat ze dan zelf niet meer weet waarom en dan keert ze om en rent ze weer ergens anders heen. Niet rustig ergens ruiken of zo, gewoon een beetje doelloos rennen. Ik werk met kinderen met ADHD en het lijkt echt op onrust in het koppie zoals die kinderen dat ervaren. Zou dit ook bij honden bestaan? Ik heb er nog nooit van gehoord. Nou ja, voorlopig geen aanvallen van epilepsie, daar teken ik voor. De rest is bijzaak.