zondag 12 juni 2016

Bennie

Het is zaterdagochtend en ik ben nog druk boven bezig als ik een auto het pad op hoor rijden. Dit weekend komt Bennie even logeren. Bennie is de mini Aussie van Marieken. Marieken moet naar een weekend van de Leonberger vereniging om honden te keuren en dan kunnen haar honden natuurlijk niet mee. Bennie komt bij ons en Dafydd gaat naar een andere vriendin. Het is voor het eerst dat Bennie bij ons komt en hij is duidelijk onder de indruk van zoveel honden. Hoewel hij thuis Dafydd gewend is, toch ook een flinke Saarloos die hem af en toe echt op zijn Saarloos' kan pesten. Maar dit is natuurlijk toch anders en vooral veel. Maar het is een stoere kleine vent en als de dames te druk zijn en te dicht in zijn buurt komen, krijgen ze een enorm gegrom te horen en zelfs een snauw als ze niet naar het gegrom willen luisteren.  Na een kop koffie en een lekker stukje vlaai, gaat Marieken vertrekken. Bennie is er even een beetje ontdaan door. Maar hij heeft niet veel tijd om te treuren. 's Middags moet ik naar een vergadering van de Raad van Beheer en ik besluit hem mee te nemen, aangezien Jan zich niet erg lekker voelt. Dat vindt Bennie wel gezellig, lekker voorin in de auto, naast mij. De vergadering zelf vond hij maar saai, en ach, eerlijk gezegd had hij daar ook een beetje gelijk in.
's Avonds mocht Bennie lekker met ons mee naar boven en sliep hij (op zijn eigen bed) bij ons op de slaapkamer. De katten vond hij geen enkel probleem en zij hem ook niet.
Hoewel er erg slecht weer was voorspeld dit weekend, viel het allemaal eigenlijk best mee. Op zondag konden we een groot deel van de dag lekker buiten zitten. Met Sam en Moos kon Bennie het prima vinden, Kira en Sara lieten hem netjes met rust maar de twee drukteschoppers Wya en Daentje bleef hij nog wat spannend vinden. Onze h onden kregen een lekker stuk long, maar dat vond Bennie niet zo lekker. Gelukkig had Marieken nog wat snacks meegegeven die hij wel lekker vindt, dus kon hij ook even lekker snoepen.
Nu Sara nog niet naar de hei mag, ga ik wat vaker aangelijnd wandelen met de honden. Natuurlijk lukt hem me niet om met zes honden tegelijk te lopen, dus maak ik verschillende rondjes. Als Kira aan de beurt is, neem ik Bennie lekker mee, dat vindt hij heerlijk. We hebben ook nog even een paar leuke foto's gemaakt bij de klaprozen en korenbloemen. 's Avonds heb ik hem weer terug gebracht naar huis. Dafydd had hem gemist en vond het ontzettend fijn dat ik hem weer bij hem terug bracht. Ik kreeg zowaar een dikke lik in mijn gezicht en een kleine liefdesbeet in mijn arm van hem. Tja, zo zijn Saarloosjes hè...
Saaie vergadering....

Gezellig samen tv kijken





fotomodel... 



samen op pad